21 de novembre del 2015

Ruta: Bosc de Maribaus, a Sant Celoni

Avui ens agradaria explicar-vos una ruta que vam crear nosaltres fa uns quants mesos. Es tracta d'una excursió curta i agradable de 1,5km per camins amples i corriols de pendent suau. La ruta transcorre pel bosc de Maribaus, un lloc tranquil i agradable, des d'on es poden veure unes vistes de Sant Celoni increíbles.

Can Riera de l'Aigua
A Sant Celoni fins a mitjans del segle passat, les dones treballaven a la fàbrica i els homes a bosc. Moltes som néts de bosquerols i teixidores d’una societat preconsumista i de l’autosuficiència alimentària. Un autoconsum que els hi proporcionava l’entorn natural gràcies a un tros de terra de menys d’una hectàrea que, a base de treball i esforç, els abastia de nutrients i calories en forma de cereals, llegums, hortalisses, fruita i vi.

Vistes de Sant Celoni
Quasi cada família Celonina disposava d’una petita peça en una de les dues bandes del poble, Bocs al Montnegre, i Maribaus a la vessant montsenyenca. El que avui serien els nostres supermercats que ens omplen les neveres, en aquell temps eren els fruits de la terra d’ambdós racons, el que es coneixia com l’herència vella de Sant Celoni: “no hi havia una casa que no tingués la seva vinya i el seu hort”.

La ruta comença al pont que travessa la Riera del Pertegàs, on podem deixar el cotxe en un petit pàrquing que hi ha abans del pont. Travessem el pont i ens dirigim recta fins a arribar a l'escola El Pallerola, on trobarem el primer cache Bosc de Maribaus - 1 GC5ZYCA, un cache tradicional i fàcil de trobar. Un cop trobat seguim recta fins a pujar una petita pujada, d'es d'on podem veure la masia de Can Riera de l'Aigua, on hi trobarem el segon cache Bosc de Maribaus - 2 GC607DQ. D'es d'aquest punt es poden veure unes vistes de Sant Celoni magnifiques, i si tenim sort, podrem veure com passa l'AVE pel mig del bosc. Seguim el camí fins al tercer punt Bosc de Maribaus - 3 GC607ET, aquí es separen els camins, el de l'esquerra de tot va a parar a l'institut, el de la dreta puja fins a Campins i el del mig, que és el que agafarem nosaltres, torna cap al poble per un caminet petit enmig d'uns grans plataners.

Pont del vi
Si seguim el camí del mig, arribarem a un antic aqüeducte, anomenat el pont del vi, mostra de l’art rural i de la integració d’aquest tipus de construccions en el paisatge natural on hi trobarem l'ultim cache d'aquesta petita serie Bosc de Maribaus - 4 GC607FH. Un cop trobat, podem seguir el caminet fins a arribar un altre cop al pont d'inici de la ruta.

És una petita i agradable ruta que es pot fer en un sol dia, a peu, amb bici i sobretot amb els petits de casa.